BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 15, 2009

Update terkini....




Cerita arini.....nak citer pasal malam td sebenarnya...bengkak kaki ku dah membawa kepada tangisanku..x tertanggung rasanya...nak pijak lantai, nak berjalan, azabnya la....tu baru kaki, blm petis, peha n bawah ari2 tu...aduh...sabar je la...

abg pon dah x tau nak buat apa...org kata buh kaki tinggi, sudah....apa lagi nak buat..kalau urut2, makin bengkak ada la...sesapa ada tips, bgtau la ekk...walau tinggal 3mggu je lagi nak due, aku nak gak raya..xkan nak duk umah je..huhuhuh

6 comments:

nur salihah nordin said...

kak intan, ko x yah r bergerak raye nnt...dok jerk lah umah...aku plak yg seram sejuk tgk kaki ko...dasyat giler bengkak nyer...sabar erk...bubuh lah minyak angin kat kaki tu sebelum tido...pastu tinggi kan kaki tu, biar darah dpt mengalir...(atau tu gemok air mcm aku dulu....hehehehehe...)insya' allah intan bgn pagi susut r ckit...pastu ptg confirm bengkak balik kn...byk kn r berehat erk...x de lah bengkak sampai mcm tu sekali de..

Anonymous said...

sian nyer k.intan...sakitnyer..
kalau rendam pakai air garam suam2 panas rse okey kan...tiap kali pas blik kje..
mak ceri wat kre ok la sikit..ley susut walau xspenuhnya..

noorcahaya said...

Bagi ibu-ibu yang menghadapi bengkak kaki dan betis sewaktu mengandung, bolehlah mencuba petua ini. Caranya ialah dengan mencampurkan sedikit jadam dengan air, kemudian dimasak atau direbus sehingga jadam itu hancur dan pekat. Setelah itu sapukan pada kaki dan betis anda ketika jadam itu masih suam. Bacalah selawat tiga kali, sebaik-baiknya disapukan ketika hendak tidur. Insya-Allah dengan izinnya bengkak kaki anda akan berkurang. Selamat mencuba.

Intan Azmira said...

time kasih sume sudi amik berat..nak wat camner, kene tahan n tempuh la ni...insyaAllah pas bersalin ilang ler..tggu...

mirza said...

kak mira gitu yer rupanya kaki bengkak yer...huhu risaunya boleh jadi gitu erk...

Intan Azmira said...

gini ler..tp ada org kadang x bengkak pon..