BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 3, 2009

Hari Pertama Bekerja - Percubaan Pertama

Sebelah kiri hasil perahan pkl 3.30 petang, pas lunch = 7oz..
Sebelah kanan hasil perahan pkl 11.30 pagi, x sempat sarapan, minum milo ngan biskut je = 5oz..

Ni hasil perahan sblm g keje pkl 7.30..Kanan tu dpt skit sbb Syura kosongkan pkl 6pg td...alhamdulillah dapat 6.5oz hampir ke 7oz...





Ni hasil perahan jam 7.30 petang lepas balik keje..adik tido time ni sbb baru abihkan bekalan susu hari ni, alhamdulillah hampir 7oz..

Sorry la ekk, botolku pelbagai rupa sbb ianya aku ku transfer ke dlm liner...

Hai Kawan2..entri kali ni nak citer pasal 1st day bekerja after maternity leave..xde la banyak cerita menarik tapi saja nak share2..1st thing, Arini Syura duk ngan mak, sok baru start duk umah baby sitter yer...

Seawal pagi aku dah bangun, xde la awal sgt dlm pkl 6 gitu la pas susukan si kecik..6.30 baru betul2 beredar dr katil untuk mandi dan sebagainya...mlm sblmnya aku dah sediakan barang untuk keperluan ke opis..sedia maklum, bermula la episod pam mengepam di opis, so harusla sediakan barang2 selengkapnya..

pagi td pas mandi, ntah apa lak kenenya aku sakit prut..bukan salah makan ke apa, tp asik nak g jumpa cik tan@cik toi je..siap berebut ngan tina..ngalahkan org yg 1st time nak masuk kerja or g interview lak..hahahha..

settle bab tu, dlm pkl 7.30am aku mulakan sesi mengepam sblm g kerja untuk bekalan si kecik, selain susu yg aku dah kuarkan mlm td...alhamdulillah rezeki adik banyak..syukur2...

dah siap sume, nak kuar dah, salam n cium abang, tina ,syura n mak (sume ni wajib kan), aku pon kuar ler...ops...lupa lak nak amik payung, kat luar ujan, mak amikkan ler...dah tutup pintu, sarung kasut, baru je melangkah, uppss...kasut ku putus lak...standard la kasut tumit tp xde la tinggi bona..x minat, lenguh jalan...aduhai...9 bulan x pakai, hancus kasut aku...ermmm..pakai jek la kasut biasa..macam2 kan...awal2 pagi lak tu...

pastu, on the way g keje, mcm2 hal la juga..ngan jln under construction, kat jalan kuching kete rosak smpi 2biji, lorong kanan lak tu..aduhai...menguji betul pagi ni..jammmed jgn ckp la...paham2 je la jalan kuching kalau hari hujan..harap maklum yer...sampai opis pkl 9.15am..hahahha...nasi lemak yg aku beli pon x sempat makan, cuma sempat minum milo+nestum sblm g keje, kat opis minum milo ngan 8 keping biskut weetmeal..time lunch je makan nasi, sepeti biasa MAMAK la.hahahah..tu jek yg ada, murah dan halal..

sampai opis, aku dah tau dah, meja aku mmg sepah x hengat nyer..tp aku relax je, buat apa yg termampu...sempat gak ler memerah 2kali...pkl 11.30 ngan 3.30...sampai umah ptg td pam lagi sekali pkl 7.30...alhamdulillah..banyak rezeki adik kan...syukur sgt...

sampai umah, adik tido..amboi, nyenyak sungguh yer dik...hari ujan, sejuk je kan...lagipon adik kenyang minum susu ibu, tu sbb adik x banyak ragam..senang org nak jaga..cukup time susu, tido..tp mak kata, susu kene kejutkan pulak..kalau x, x bgn ler dia...senang hati la tu...

jadi dptla aku settlekan, hasil2 perahan ku tadi..simpan, basuh botol dan sebagainya...so, now aku update blog la..kat opis dah x sompat..rushing gila...hehehehe..pasni nak makan nasi..lapo wooo...aku xde kawal makan skrg, apa menda yg dpt banyak kan susu, sume aku cuba...no diet2, makan la makanan yg berkhasiat...hihhi

Sehari Syura perlukan 15oz susu...senang ibu nak budget...untuk hari ni jumlah perahan dr pagi smpi ke ptg adalah 25.5oz - 150z untuk Syura sehari = 10.5oz untuk dibekukan..alhamdulillah...ini percubaan pertama, ibu belum selesa or expert dgn keadaan sekeliling di opis, keje pon tgh banyak nak disettlekan, tp ibu akan cuba pam kat opis minimum 3kali sehari...

2.5 oz x 6 = 15oz sehari...

Moga2 esok ibu dpt hasil n pam susu yg banyak untuk si tembam ibu...ini la doa ibu setiap hari...Amin...

2 comments:

Rizziela said...

alhamdullilah...
murah rezeki syura

Intan Azmira said...

alhamdulillah kak..moga2 Syura dpt minum susu ibu sama cam Abg Haziq..Amin..