BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 14, 2010

citer anak2 saya....



lama ke blog ni x berupdate??idok le lama tp cam xde cerita menarik je kan..hahahah...arini nak citer pasal perkembangan anak2 la pulak..saja suka2..

UDAIMATUNNUR QITINA - ha!!! ni anak sulung saya..dah 5tahun umurnya..IBU?? muda lagi ma..kawin awal gatai ker aku?? oh x la..jodoh ALLAH tentukan...aku kawin 3 bulan terus pregnant Qistina..Alhamdulillah..rezeki kan...sepanjang kandung dak jebon ni, xde masalah sgt..aku mmg xde mabuk2 ni...sihat je tembam tembun...tp kene chix pox la masa pregnant..hahahah..dan2 time tu la cik chix pox tu nak dtg lawat aku..hihihihihi..

pas tu kene kencing manis la pulak...mak ai, kurus kering gini kene kencing manis?? keturunan ma..(ayat biasa la kan)..wakakakak..citer bab lahirkan Qistina la, SEKSA ok !!!..dia lahir on due date INDUCE sbb xmo kuar gak..syok ek dok dlm perut ibu yg COMEI ni..wakakaka..Meh angkat bakul sendiri..INDUCE pukul 6.00petang terus sakit nak banak..gila ko!!!..tiba masa nak banak, dah xleh kuar lak...maklumla anak sulung, x pandai teran2 kan..kah kah..RABAK ok!!!..dah sejam teran x kuar, doc decide nak VACCUM..i rela u demi anak...masa tu kaki dah ikat kat tiang kanan kiri..wakakakak..SADIS ok!!!!! pas vaccum beberapa saat, kuar la dak jabon tu...mak ai!!! patut payah kuar, BESO dak nyer...3.73kg ok ...mana x RABAK dibuatnya..hahahah..

sekarang dak ni dah beso..nakal2 kanak2 tu biasa la kan tp aku syukur sbb dia ni dr kecik sampai besar bukan jenis RINGAN TANGAN..bukan KAKI BULI..still dengar kata ibu ayah...Syukur...Semoga UDAIMATUNNUR QISTINA membesar jadi anak yg solehah...

UDAIMATUNNUR ASYURA - ha!!! dah setahun umur dak bulat ni...dah pandai apa?? pandai nangis, makan, susu, berdiri...JALAN?? x lai...saya berat montot..wakakak..biar lambat asal selamat..ibu xde la extited nak tggu dia jalan mgkn sbb anak 2nd..kalau anak 1st, semua exited..SETUJU??? jangan tipu yer..i penah alami..sepanjang ngandungkan dak bulat, xde masalah mabuk cuma kene denggi..isshhh macam2 aku ni kan..lain dr yg lain..kah kah...pastu ada masalah platelet lak...pelik2 je..xpe2, alhamdulillah semua OK !!!

Nak bersalinkan dak bulat ni, xde masalah sbb i dah pandai TERAN u..wakakaka..dah bukak 5cm masih dlm ward, doc kata sbb i X sakit..gila apa doc tu..org dah x larat bawak perut tau..aku ajar doc, "tolak je masuk LR, pecahkan TUBAN saya, KOMPOM sakit...betul ko..dia tolak pastu pecah tuban terus sakit..wakakaka...masuk LR pkl 6pg...pasang drip sana sini, CTG bagai, sakit start pkl 8.45 (sakit kuatla) sakit skit2 tu usah le kire...pkl 9.15 dak bulat kuar disambut oleh AYAH n 2 nurse..doc pakar xde dia p layan org lain yg nak banak..konon budget aku salin lambat lagi..wakakaka..bangga AYAH jadi bidan yer..masa teran tu baru 6cm..tp nak kuar sgt, AMIK !!!..hihih..Alhamdulillah mudah semua urusan..jahit pon x banyak 4 je...

skrg syura susu 16oz je sehari sbb dah banyak makan..makan 4kali siang 1 kali malam...x banyak ragam, good girl..jarang nangis...selalu main sendiri ngan kakak..anak2 ibu dua2 sgt pandai berdikari..idop je kat mana2 pon..alhamdulillah mudah ibu membesarkan kamu...moga adik jadi anak yg solehah sama cam kakak yer...

ramai yg tanya mana aku dpt nama anak2 aku ni...meh aku story..asal nama Qistina tu nak buh DARWISYAH IRDINA...tup2 masa pregnant 8bulan, dpt nama UDAIMATUNNUR tu dlm mimpi..dtgnya waktu subuh dlm suasana yg sgt terang seperti MAKNA nama tersebut...bukak2 buku alhamdulillah maksudnya baik..biasa mimpi ni kita akan lupa tp yg ni dah pas 2hr aku masih igt..baru la ckp n hubby, dia suh guna nama tu..insyaAllah ada ALAMAT yg baik..bermula la episod cari nama belakang..tu yg dapat Qistina..tahun 2005 nama QISTINA ni digilai ramai..semua org nak..hahahah...UDAIMATUNNUR tu maksudnya CAHAYA PUTIH...moga2 anak2 ku itu sesuci namanya...insyaAllah...makanya kami decide, buh je nama UDAIMATUNNUR tu untuk anak2 perempuan....

0 comments: