BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 22, 2010

5 kali 1 hari...

4 kali makan di rumah baby sitter

bahagi pada 4 bahagian

ni termasuk 1kali makan malam

sukatan beras untuk 5kali makan..lebih kurang 8sudu makan

Kawan2...Percaya x skrg Syura makan 4kali sehari (siang) + susu 20oz (siang) ????malam pkl 8 1 kali lagi...kalau tgk badan sure percaya la kan...kus semangat...alhamdulillah walaupon syura mula makan dikala usia 8bulan 1mggu tapi seleranya kekal sehingga ke hari ini malah bertambah selera...hati ibu mana x happy kan....

tapi tu la dia nak carrot ngan kentang saja...nak jaga aset dia tu...MATA BULAT..kene la makan carrot banyak..xpe, janji dia nak makan..so mmg menu dia sama je setiap hari..jangan paksa kalau anak xnak..bg apa yg dia suka ok!!!!...

yang penting juga..no garam no msg..seeloknya guna beras yg tiada kanji...mahal skit tp banyak mana la sangat nak dibandingkan dengan kesihatan anak kita kan...itu lebih penting...buat yg terbaik untuk anak...syura hanya makan MOGHUL BASMATHI n KASHMIR BASMATHI kerana beras ni yg ujud di rumah kami..hihihi...no kanji..baik untuk kesihatan bersama...

9 comments:

Kamilah Che Mat said...

bestnye tengok syura makan.. sy buat makan anak saya xberapa nak makan.. huhu..xsedap sangat ke? anak saye br 7bulan..intan ade x respi utk baby umur ni?

Intan Azmira said...

syura mmg makan 1 resepi je..hihihi..dia xmo lain2..intan mmg x ajar dia makan macam2..mgkn tekak dia suka yg 0-0 je tanpa apa2 rasa.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

woweeeee
5 kali sehari
ehehhe
then 20 oz susu..kuss semanagt

tapi takpelah kan..janji nak makan dari tamo makan

rafiq skang dia nak makan je keje
susu kureng..
haihhh
badan pon dah makin bulat
naik risau pon ade
huhuhu

mummy-aulia' said...

byk ye, syura makan.intan letak dlm bekas tu, nnt BS dia akan panaskan dulu ke b4 bg syura makan? n boleh tahan smpai petang ek?ok je ke?

Intan Azmira said...

rose: dia nak bg je..kecik2 mulat xpe..hihihi

su: pagi n tghari dia x panaskan..petang je panaskan..tahan sbb bubur syura just ada karet n kentang..xde lauk2 cam ayam or ikan...

Zimah said...

wow..membesar bagai johan..hehe..nak try la beras basmathi..

Zakilah said...

wah best..hidayatul xnak mkn walupun dah 1tahun

Ummi Ummair said...

wah..byknye syura mkn..ummair mkn nasi dua kali je di rumah pengasuh.mlm sekali..yg lain2 makanan sampingan seperti roti n buah serta biskut.. :)

buah kedondong said...

bagus syura nih..makan yang sihat-sihat, supaya badan sihat selalu!nyumnyum