BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 6, 2010

Saya dah ada anak LELAKI!!!!





Inilah anak lelaki saya ADAM FITRI

Untuk pengetahuan umum, ini la anak susuan saya..umur sebaya Syura.. Syura tua 2hr saja dr Adam tapi Adam nampak besar (mmg besar pon)..rangka lelaki kan besar..tegap je..tapi sgt contra ngan kakak Syura dia..Kakak Syura dia senyap n steady je tapi Adam sangat la aktif..dalam proses belajar berjalan..action yer lepas2 tangan..Alhamdulillah Adam menerima diri ini seperti mamanya sendiri..kalau dipeluk, dicium dia tidak menolak tetapi mintak dilepas kan..(nak main la mummy)..hihihi...

Nama mama Adam Kak Iza..Kak Iza adalah pengepam tegar kerana Adam minum susu mamanya melalui botol sahaja..24jam pumping...lately susu Kak Iza semakin berkurangan..mungkin sbb hormon kot yer la anak2 kami dah 10 bulan. Kak Iza cuba bg FM selama 3hari tapi Adam sembelit n muntah..Kak Iza cari ibu susuan di SUSUIBU.COM..aku mmg ada ID SI tp x aktif pon..kebetulan AYU yang intan kenal from BLOG YM inform ada orang cari ibu susuan..Intan mmg dah lama cari tp jodoh x panjang..ada je halangan ngan liku2 harus kami tempuh..Ayu bg no phone Intan pada Kak Iza n Kak Iza sms Intan..bermula dr detik itu la kami berhubung..tidak lama cuma 2hari sahaja masa yg diambil untuk membuat keputusan..Mungkin NIAT BAIK, ALLAH permudahkan urusan kami.

Malam tadi Kak Iza datang rumah, perkenalkan anak2nya..Dengan 1 lafaz AKAD, Kak Iza serahkan ADAM FITRI dan NURQISTINA BATRISYIA sebagai anak saya...Alhamdulillah

Jadinya anak saya 3 perempuan 1 lelaki..hihihi..Advanced...Malam tadi Intan x kira pon berapa ketul Intan bg pada Adam sbb dah agak lewat malam..Pkl 11 lebih..jadinya ku capai plastik2 kecil, dianggarkan 20 ketul x 8oz + -...insyaAllah mummy akan terus susukan Adam selama yg mummy mampu...

Kepada kawan2 seperjuangan, terima kasih atas sokongan dan doa kawan2..moga susu Intan semakin meriah untuk 2 anak ku ini

14 comments:

zalia said...

intan... sya baca post intan, nk meleleh air mata. syahdu n terharu. Allah permudahkn niat murni intan. Alhamdulillah.. bertambah saham2 intan dia syurga nnti berkat doa anak2 intan sume.... moga2 rezeki anak2 intan bertambah ek. aduh!!! teremosi lak aku. huhuhu....

Rizziela said...

Alhamdullilah

kmieja said...

salammm intan, alhamdullilah....sebak kak mieja baca....semoga pertalian kekal hingga ke akhir hayat :):)

mummy-aulia' said...

sebak juga..bila ibu sendiri yg mencari ibu susuan, insyaAllah ia akan berkekalan.tahniah intan..semoga bertambah pahala & rezeki intan..

buah kedondong said...

bestnyer....alhamdulillah...dah tak payah buang susu dah yer..

Zimah said...

intan..seronok kan dpt bantu org..mcm zimah pun dpt 2 anak perempuan..anak along la..sapa lg..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tahniah.....
jumpa gak akhirnya
alhamdulillah

:-)

nur said...

tanhiah intan... dah dpt anak susuan :). nila niat ikhlas, mmg dipermudahkan olehNya

ayu said...

intan : thanks dear credit nama kita..kita tolong mana yang mampu je, yg selebihnya kita tawakal pada Allah ye..tahniah intan..^_^

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

alhamdulillah...
jgn risau, rezeki dari Allah, Allah akan balas dgn ganjaran yg lebih baik.

Nieza Ishak said...

alhamdulillah dah dapat penyelesaiannya ...

terusss akak kalah, akak baru anak 2 ... kui kui kui

mamiraysha said...

Alhamdulillah! ada golongan yang melestarikan penyusuan susu ibu! Intan nak anak susuan lagi tak? hehe..kot2 terdesak nanti bleh la cari..anak saya pun lebih kurang umur anak awk gak..11.10.09. Setakat ni alhamdulillah cukup lg. So..lps ni intan tak yah la nak buang2 susu lagi.. saya pun ada gak anak susuan..tapi skrg dah tak mampu nak terus bagi kat dia..sedih rasa..ummi dia dah campur pun dgn FM sbb dah tak tercover..kalau la jumpa intan lebih awal..

f a i z a h 's said...

cari ibu susuan instead of bg fm kn?uhuhu...alhamdulillah

~ ms julie ~ said...

syukur alhamdulillah..
sungguh saya 'cemburu' dgn kamo krn bisa myusukan anak2 kamo.Sy berazam akan cuba menyusukan kpd anak kedua saya nanti..InsyaAllah..doakan sy smga mdapat anak lagi yerk :)