BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 8, 2010

Sedap mamam shhayer...!!!!

ni la muka budak JAKUN duk dlm buai. x tidonyer...x biasa..

sidap sedia ke rumah mama. 3kali sehari ok!!..itulah MANGKUK TINGKAT saya

bubur carrot

ditambah sedikit hirisan ayam
.
Hai kawan!!!!..sekarang saya dah pandai makan..sedap ibu saya masak..tapi saya nak bubur nasi yg fresh saja yer..bolehkan ibu???...saya x nak puree2 tu semua..x sedap...

makanya, 5.30am ibu akak terjaga dr lena tuk masak bubur si bulat nih..xpe, asalkan syura nak makan, ibu akan masak...ibu sayang anak2 ibu ok!!!...

syura ni, nak bubur nasi fresh je...xmo tapis2..nak lembut2 kasar2 gitu je...konon cam dah besar ekk??..layan je la tekak dak bulat nih...

nampak x bekas bubur saya??cantikkan kawan2!!!..kreatif ibu saya ni..walau saya x minum FM tp bekas bubur saya adalah bekas susu FM...brand ANAKKU..hihihi...

nampak x sudu saya?? ha, ni kak tina pilih untuk saya..ibu suh kak tina pilih kat MANJAKU yg kecik je sbb mulut saya COMEL..hihihihi..jumpa la brand FITTI...kiut kan???

resepi:
4 sudu beras basmathi
5biji baby carrot
sedikit hirisan ayam

mula2 ibu akan rendam beras dlm mangkuk ngan air panas malam hari..sok subuh ibu bangun n masak..carrot tu ibu sagat guna sagat timun yg paling halus...masukkan sedikit hirisan ayam sebagai bahan perasa...bila semua dah lembut, makan siapla bubur saya....

SELAMAT MENJAMU SELERA KAWAN2

P/S: Syura tetap minum susu 20oz sehari....


4 comments:

Zimah said...

nyum nyum..sedapnya..sama la ngn adam..minum 20oz sehari..intan,kalo xrajin nak masak pepagi..mcm akak pakai slow cooker..nnti bila dah pagi..dah kembang bubur tu..hehe..

Intan Azmira said...

akak, kita masak nasi pon guna periuk manual..rice cooker buat hiasan je..hahhaha

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

rafiq pon suka mkn bubur camtu
letak bilis..:-)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sy pon cam zimah..guna slow cooker..ngeh ngeh sonang tak payah jaga api bagai..tinggal je tgk2 dah masak..tapi takleh lelama..paling lama pon 2 jam lebey